loading...

مرجع تعمیر ماشین ظرفشویی

بازدید : 0
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 14:15


انگیزه کم آب نشدن کاسه ها در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟
آغاز بایستی بدانید که در برخی از نرم افزار های شست و شو نظیر پیش شست و شو یا این که شست و شوی سریع، دستگاه کاسه ها را کم آب نمی نماید. از طرفی باقی ماندن اندکی آب در ته جام ها و یا این که ظروف گود قادر است طبیعی باشد. تلاش نمائید ظروف گود را مقداری مایل باطن دستگاه قرار دهید تا آب در باطن آن‌ها ته نشین نشود. نکته دیگر این میباشد که هنگام شست و شوی ظروف می بایست از جلا دهنده به کارگیری نمائید تا از باقی ماندن قطرات آب روی ظروف پرهیز گردد. قطعه دیگری که مسئول کم آب کردن پیاله های باطن ماشین میباش تعمیر ظرفشویی در مشهد د هیتر میباشد.

پیش از تعمیر یا این که بده بستان المنت ماشین ظرفشویی می بایست مطمئن گردید که نقص‌ از آن میباشد. آغاز همگی فرض ها دیگر را رسیدگی فرمائید و در پایان به سراغ المنت بروید. ردوبدل و تعمیر المنت تنها می بایست بوسیله تکنسین حرفه‌ای صورت پذیرد. فساد ترموستات ماشین ظرفشویی هم یک کدام از دیگر از قطعات مربوط به کم آب کن میباشد. ترموستات از داغ شدن بیش تر از حد دما پرهیز می نماید در سود حاد شدن آن قادر است سبب سکوت شدن هیتر پیش از وصال به دمای دلخواه گردد.

چرا ماشین ظرفشویی ال جی آب را تخلیه نمی نماید؟
یکی‌از بدترین مشکلاتی که ممکن میباشد برای ماشین ظرفشویی ال جی پیش بیاید تجمع آب در دستگاه و تخلیه نشدن آن میباشد. مسدود بودن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی، فاضلاب و فیلترها می‌تواند مطرح ترین برهان عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی باشد. از یک لوله کش بخواهید که لوله ها و شلنگ تخلیه را تحقیق کند که به طور استاندارد متصل گردیده باشند و مبتلا انسداد نباشند. بعضی اوقات خلل از گرفتگی غربال تخلیه میباشد. خرده های مواد غذایی به گذر زمان فرصت در دیواره غربال گردآوری می‌شوند و سبب ساز بسته شدن غربال می‌شوند. غربال تخلیه یک غربال پلاستیکی میباشد که در کف ماشین ظرفشویی و در کنار بازوی آب پاش جای‌دارد. برای خارج کشیدن غربال تخلیه آن را مغایر عقربه های ساعت بچرخانید تا آزاد گردد. غربال را پاک بشویید و مجدد در مکان خویش قرار دهید.

ماشین ظرفشویی ال جی آب را تخلیه نمی نماید
انگیزه دیگری که قادر است سبب تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی خواهد شد وجود ایراد در قطعات متعدد ماشین ظرفشویی میباشد. از جمله ممکن میباشد پمپ تخیه ماشین ظرفشویی ال جی حاد گردیده باشد. برای رسیدگی پمپ تخلیه مورد نیاز میباشد که پنل دستگاه گشوده خواهد شد. مایحتاج میباشد که مفتوح کردن پمپ، رسیدگی و آنگاه ردوبدل آن بوسیله تعمیرکار کارشناس صورت پذیرد. از طرف دیگر پیروزی الکترونیکی ماشین ظرفشویی در دست گرفتن کننده آن میباشد و کلیه اوامر مرتبط با فعال‌ساز‌ی ظرفشویی و جدا و وصل برق قطعات را صادر می نماید. درصورتی که پیروزی الکترونیکی وخیم گردیده باشد ممکن میباشد ماشین ظرفشویی فارغ از این که فعالیت تخلیه را اعمال دهد متوقف خواهد شد. گشودن پیروزی الکترونیکی و پژوهش سالم آن می بایست بوسیله تعمیرکار کارشناس صورت بپذیرد. در‌صورتی‌که مایحتاج میباشد تعمیرکار می بایست موفقیت را بده بستان نماید.

چرا ماشین ظرفشویی ال جی صدا می‌دهد؟
سروصداهای غیرعادی که از ماشین ظرفشویی ال جی شنیده میگردد آرم دهنده وجود یک ایراد فنی در درون دستگاه میباشد. یک کدام از مطرح ترین علل ساخت و ساز آشفتگی تراز نبودن مبنا های ماشین ظرفشویی میباشد. بالا بودن فشار آب و عکس العمل پرفشار آب به ظروف نیز می‌توانند صدا ساخت‌و‌ساز نمایند البته این صداها طبیعی میباشند. در صورتی‌که ماشین ظرفشویی تراز میباشد ولی هنوز صدا وجود دارااست که پمپ تخلیه دستگاه وخیم باشد.پمپ تخلیه وظیفه داراست فشار آب بازوهای آب پاش را تهیه نماید. این پمپ از دو قسمت درست شده میباشد که یکی‌از به شست و شو و گردش آب و دیگری به تخلیه آب مرتبط است.

خرده های مواد غذایی یا این که تکه هایی از ظروف لب مالامال گردیده میتوانند وارد پمپ تخلیه شوند و با عکس العمل به پروانه ها موجب حاد شدن پمپ می‌شوند. وخیم شدن پمپ قادر است منجر ساخت و ساز صدایی سوت مانند خواهد شد. پمپ می بایست به وسیله تعمیرکار کارشناس بررسسی گردد و این کونه ذرات فرنگی با تمرکز از لا به لای پروانه آن گردآوری شوند. در‌صورتی‌که پمپ صدای خرخر میدهد یعنی چیزی در درون آن گیر نکرده و پمپ وخیم گردیده است. شل و ول شدن یا این که شکستن رینگ پلاستیکی یاتاقان نیز قادر است سروصدای غیرعادی ساخت و ساز نماید. این قضیه منجر سعی غلط بازوهای آب پاش نیز می‌گردد.

همانگونه که پیش از اینً گفته شد نظارت برخی از نصیب ها نظیر بازوهای آب پاش، کابل برق و محور های ماشین ظرفشویی فعالیت راحتی میباشد ولی قطعات داخلی و اصلی ماشین ظرفشویی مسلماً می بایست به وسیله تعمیرکار دارای تخصص گزینه پژوهش قرار گیرند چون ممکن میباشد شما با گشودن اشتباه قطعات یا این که جاگذاری غیراصولی آنان به مکان تعمیر ظرفشویی موجب زخم وصال بیشتر به آن گردید.

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 14:44


جاری ساختن پیکربندی خطا برای کم آب کردن
ممکن میباشد جاری ساختن پیکربندی کم آب کردن در برخی ماشین های ظرفشویی بغرنج بوده و اشخاص قدرتمند به یافت کردن این پیکربندی نباشند. نیاز میباشد تا با رسیدگی بی نقص دفترچه راهنمای دستگاه از طرز تهیه اپ کم آب کردن با خبر شوید. ولی در بعضا از سبک های ظرفشویی اپلیکیشن کم آب کردن وجود نداشته و این دستگاه ها فقط به شست و شو و آبکشی تعمیر ظرفشویی در مشهد ظروف می‌پردازند.

وجود اختلال در المنت ماشین ظرفشویی
قطعه مهمی در ماشین های ظرفشویی به اسم المنت وجود داراست که در شکل وجود نقص‌ در آن باعث شست و شوی ناقص ظروف و کاهش سعی موثر دستگاه می‌شود. افزون بر آن المنت موجب کم آب کردن ظروف نیز گشته و در حالتی‌که که مبتلا ایراد شود لکه های آب بر روی ظروف باقی‌مانده و تماما کم آب نخواهند شد.

برای پژوهش این که آیا المنت دستگاه مبتلا ایراد گردیده یا این که خیر می قدرت از یک مولتی متر بهره برد و در حالتی‌که که جریان از این قطعه عبور نکرد نشانه دهنده سوختن این قطعه است که می بایست بوسیله تعمیرکار ردوبدل شود.

حاد بودن ترموستات دستگاه
ترموستات نیز از قطعات اساسی و اصلی در ماشین های ظرفشویی میباشد که منجر میشود دستگاه بیش تر از حد داغ نگردد و وخیم شدن آن میتواند سبب ساز بروز اختلالاتی در تلاش شست و شوی ظروف ساخت کند. چنانچه که ترموستات دستگاه وخیم شود سبب می‌گردد پیش از این که ماشین ظرفشویی استارت به کم آب کردن ظروف کند، المنت هم بی سر و صدا گردیده و در فیض دستگاه توانا به کم آب کردن ظروف نخواهد بود.

برای رفع این نقص‌ بایستی از تخصص تعمیرکار تعمیر ترموستات مبادرت نمود. محل قرارگیری ترموستات در ماشین ظرفشویی در نصیب تحت مخزن و در پشت پنل پایینی است و با به کار گیری از مولتی متر می قدرت از سلامت یا این که حاد بودن این قطعه اعتقاد نتایج کرد و در شکل سوختن قطعه آن را ردوبدل نمود.

صحیح نبودن دکورا سیون ظروف در سبد ماشین ظرفشویی
نکته ای که در به کار گیری از ماشین های ظرفشویی بایستی رعایت نمود چیدن درست ظروف در سبد دستگاه است. قطعا مشاهده نموده اید که وقتی که مشکلی هر یک‌سری خرد در طرز دکوراسیون ظروف وجود داشته باشد دستگاه آغاز به صدا دادن در طی شست و شو نموده و ممکن میباشد ظروف هم به صحت شسته نشده و در نقطه پایان، دستگاه آن‌ها‌را به طور به طور کامل منزه تحویل ندهد. این عدم چیدمان درست قادر است در کم آب کردن ظروف هم اثر گذار بوده و سبب گردد تا طرف های شسته گردیده به صحت کم آب نگردند.

یکی‌از نکاتی که در هنگام چیدن ظروف می بایست رعایت نمود این میباشد که در بالا بشقاب هایی که سایز بزرگتری دارا هستند در سبد دستگاه قرار گرفته و آنگاه بشقاب هایی که اندازه کوچکتری دارا هستند به سمت راءس دستگاه قرار داده شوند. جام ها و جام ها بایستی در سینی که در طبقه فراتر دستگاه قراردارد، مکان داده شوند، همینطور قاشق و چنگال ها نیز مقام مخصوصی داشته و نباید فارغ این جای قرار گیرند. چسباندن ظروف به یکدیگر فعالیت صحت نبوده و سبب ساز می گردد تا دستگاه حاذق به کم آب کردن آن‌ها به صحت نبوده و تکه هایی از ظروف رطوبت داشته باشند. پس مسلما یک خلأ را میان اشکال کاسه ها قرار دهید تا کار شست و شو و کم آب کردن خوب اعمال گیرد.

عدم به کارگیری از مایع جلا دهنده
نیاز میباشد تا خلال به کار گیری از قرص های منحصر ماشین ظرفشویی، از مایع جلا دهنده یا این که یاری شست و شو نیز در دستگاه به کارگیری خواهد شد. این محلول شست و شو سبب ساز میشود تا کشش سحی آب کاسته شده و قطره های آب به طور کروی بر روی ظروف باقی نمانند و در‌این‌حالت‌ کار آبکشی و کم آب کردن عالی و شل خیس اعمال میگیرد. در واق ه با به کارگیری از این مایع می اقتدار چرخه کم آب کردن ماشین ظرفشویی را بهبود بخشیده و از وجود لکه های آب بر روی ظروف بعد از کم آب شدن دوری کرد.

بازدید : 6
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 15:54


ابزار و تجهیزات مورد نیاز
پیچ‌ گوشتی چهار سو

پیچ‌ گوشتی دو سو

دستکش مخصوص کار

تعویض فیوز ماشین ظرفشویی
روش تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی
در ابتدا لازم است مدار برق ماشین ظرف شویی قطع شود تا جریان برق به دستگاه وارد نشود. برای قطع جریان برق لازم است فیوز برق که در جعبه فیوز قرار دارد قطع شود. در خانه هایی که برق کشی آن ها قدیمی می باشد لازم است فیوز از جعبه فیوز برداشته شود. سپس نمایشگر روی صفحه کنترل را بررسی کنید تا مطمئن شوید غیر فعال است این امر باعث اطمینان از تعمیر ظرفشویی در مشهد قطع جریان برق می باشد.

در مرحله دوم پیچ هایی که روی صفحه درب داخلی قرار دارند را باز کنید. این پیچ ها محافظی برای صفحه کنترل در مقابل درب جلویی ماشین ظرف شویی هستند.

در این مرحله لازم است صفحه کنترل ماشین ظرفشویی را به سمت جلو و پایین خم کنید تا بتوانید به فیوز حرارتی دسترسی پیدا کنید. باز کردن کامل صفحه لازم نیست.

در مرحله سوم باید فیوز حرارتی را از برد مدار کنترل جدا کنید زیرا فیوز حرارتی روی محفظه برد تعبیه شده است. با فشردن زبانه اصلی فیوز از زبانه قفل جدا می شود. حال باید فیوز را از زیر زبانه دیگر به سمت جلو و بیرون بکشید تا فیوز خارج شود. سپس سیم‌ های متصل به فیوز حرارتی را جدا کنید.

در مرحله چهارم باید فیوز جدید را جایگزین کنید. ابتدا سیم هایی که از فیوز حرارتی معیوب جدا کرده بودید را به فیوز حراراتی جدید وصل کنید. سپس فیوز را زیر زباله قفل قرار دهید و با فشردن فیوز کمک کنید تا در جای اصلی خود قرار گیرد.

در مرحله پنجم باید پیچ های صفحه درب داخلی را در جای خود قرار داده و محکم کنید. لازم به ذکر است که سفت کردن بیش از حد پیچ ها باعث هرز شدن آن ها می شود.

در مرحله آخر لازم است مدار برق دستگاه که از جعبه فیوز قطع کرده بودیم را مجدد وصل کنیم تا برق به دستگاه برسد. روشن شدن نمایشگر ماشین ظرف شویی نشان دهنده وصل شدن برق است. حال با فشردن دکمه های دستگاه می توانید ماشین ظرف شویی را تست کنید.

از آن جایی که لوازم خانگی با برق کار می کنند لازم است حتما از ابزار و تجهیزات مخصوص استفاده شود تا خطرات احتمالی به حداقل برسد. همچنین تا زمانی که مهارت کافی برای انجام تعمیر را به دست نیاورده اید دست به این کار نزنید و از متخصصین مجرب و یا نمایندگی های مجاز کمک بگیرید.

بازدید : 2
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:15


فساد یا این که سوختن ترموفیوز
یکی‌از دلایلی که میتواند سبب گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی شما گردد، سوختن ترموفیوز یا این که حاد شدن آن هست، ترموفیوز همان گونه که از اسمش پیداست یک محافظ حرارتی میباشد که برای مراقبت در گرمای زیاد و دمای بالا آیتم استعمال قرار میگیرد، کوشش ترموفیوز بدین شکل میباشد که زمانی که تشخیص دهد که دما به طور بحرانی رو به ارتقا است، بایستی بازدارنده دمای بحرانی خواهد شد و جریان الکتریکی را در مدار جدا نماید، دمایی که در آن قطعه ترموفیوز بایستی از خویش مقاومت آرم دهد در وسایل متعدد گوناگون میباشد، در ماشین‌های ظرفشویی وقتی که المنت گرم کننده آب ماشین ظرفشویی به هر عامل بیشتراز حد داغ گردد و احتمال آب شدن حوزینگ ماشین ظرفشویی و قطعاتی که باطن ماشین ظرفشویی میباشد وجود داشته باشد، ترموفیوز بایستی مدار را انقطاع نماید و از سوختگی و زخم ماشین تعمیر ظرفشویی در مشهد ظرفشویی خودداری نماید.

وخیم شدن ترموفیوز میتواند یک برهان اصلی در گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد، برای این که ترموفیوز را آزمایش نمایید تا مطمئن گردید که مجروح یا این که نه، می توانید با استعمال از اهم متر آن را در وضعیت بوق قرار دهید، آنگاه آن را به ورودی و خروجی ترموفیوز وصل نمایید، در حالتی‌که اتصال در میان ورودی و خروجی در وضعیت معمولی و در کلیه وضعیت‌ها برقرار بود، علامت دهنده تندرست بودن ترموفیوز می باشد، ولی در حالتی که اتصال برقرار نشد، نماد‌دهنده گونه های در ترموفیوز میباشد، در حالتی‌که که مطمئن شدید عامل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی فساد ترموفیوز میباشد بایستی به اندیشه تغییر دادن آن باشید، زیرا ترموفیوز یک قطعه یکبار مصرف میباشد، بدین ترتیب نمی‌اقتدار مجدد از آن استفاده نمود و در شکل وخیم بودن می بایست قطعا بده بستان خواهد شد.
فساد ترموستات
ترموستات یک در اختیار گرفتن کننده خودکار میباشد که برای تهیه و تنظیم دما در فضاهای بسته آن را به دستگاه متصل می‌نمایند، تا با جدا و وصل دستگاه آن دور و اطراف را در دمای اثبات نگه داراست، ترموستات یک قطعه اصلی در ماشین ظرفشویی میباشد که به صورت بی واسطه در گرم شدن آب نقش ندارد. ولی وظیفه رئیس دمای آب را بر ذمه داراست و به اجزای ماشین لباسشویی مثل المنت اعلام می‌نماید که آب بایستی در چه دمایی باشد.

براین اساس در صورتیکه ترموستات مبتلا ایراد خواهد شد و نتواند داده ها موردنیاز را به صحت به بقیه اجزا و قطعات ماشین منتقل نماید، احتمال دارااست که استدلال گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد، برای آزمایش ترموستات می توانید از مولتی متر که ولتاژ، جریان و مقاومت قطعات را اندازه گیری می‌نماید، به کارگیری فرمایید.

گونه های در المنت
المنت ماشین ظرفشویی یک کدام از قطعات اصلی و ضروری درین دستگاه محسوب میشود که وخیم شدن آن می تواند سبب شستشوی ناقص و کاهش تلاش ماشین ظرفشویی و در مواقعی گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی خواهد شد. المنت حرارتی یا این که المنت گرمایی ماشین ظرفشویی خیر فقط وظیفه در دست گرفتن دمای آب را برعهده دارااست، بلکه به کم آب کردن ظروف نیز یاری می‌نماید.

المنت ممکن میباشد بر تاثیر دلایلی مثل وجود نوسانات برق بسوزد و یا این که در گیر فساد خواهد شد، که در شکل سوختن و یا این که حاد شدن سبب ساز به وجود داخل شدن خطاها متعددی شود. برای المنت نیز شبیه ترموستات با به کارگیری از یک مولتی متر می‌اقتدار تندرست بودن آن را آزمایش کرد.

در‌صورتی‌که مولتی متر محدوده ۱۵ تا ۳۰ اهم را نماد بخشید، یعنی المنت تندرست میباشد، ولی درصورتی که کمتر یا این که بیشتر ازاین میزان را نماد اعطا کرد، یا این که به هیچ عنوان هیچ سیرتکامل عددی نماد نداد، نشانه از فساد المنت دارااست و درین مواقع المنت نیاز به بده بستان دارااست، اما این طریق قطعی وجود ندارد و ممکن میباشد سیم کشی نقص‌ داشته باشد یا این که در ورقه در اختیار گرفتن ایرادی جانور باشد. به این ترتیب عالی میباشد با امداد متخصصان تعمیرکار از سلامت بودن یا این که عدم سلامت بودن المنت یقین نتایج فرمائید.

بازدید : 2
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 14:45


ارور 4C , 4E در ماشین ظرفشویی سامسونگ
ایراد: خطای تأمین آب

راهکار : تأیید فرمایید که فشار و سکو حرارت آب مبتنی بر با نیاز تعمیر ظرفشویی در مشهد منبع آب میباشد.

شلنگ آب را تحقیق فرمائید
مشكل در تأمين آب معمولاً نتيجه فشار كم آب و يا دبي كم آن بر روي منبع تغذيه شبكه به دستگاه میباشد. این بدان معنا میباشد که آب ورودی به دستگاه با نیروی کافی جریان ندارد. فشار آب می بایست در میان 0.5bar تا 8bar باشد.

ماشین لباسشویی خویش را تماما در کانال برق بی صدا نمائید.
دستگاه را به جلو جنبش دهید تا به شلنگ های آب دسترسی پیدا نماید.
پژوهش نمائید که در شلنگ آب متصل به دستگاه هیچگونه انحراف و خمشی نیست.
ماشین ظرفشویی خویش را تماما در کانال برق بی صدا فرمائید.

دستگاه را به جلو جنبش دهید تا به شلنگ های آب دسترسی پیدا نماید.

نظارت نمائید که در شلنگ آب متصل به دستگاه هیچگونه انحراف و خمشی نیست.

منبع تغذیه را پژوهش نمایید
پژوهش نمائید که شیر آب متصل به ماشین لباسشویی به طور کاملً گشوده باشد.

غربال مش شلنگ آب را پاک نمائید
غربال مش شلنگ آب را دستکم دو توشه در سال پاک نمائید تا از تجمع دوری نماید.

کشوی تلگراف را منزه نمایید
ارور های 5C ، SC ، 5E ، SE در ماشین ظرفشویی سامسونگ
ایراد: خطای تخلیه

راه‌حل : اتصال تخلیه ماشین ظرفشویی را در سینک ظرفشویی نظارت فرمایید. شیلنگ تخلیه را نظارت نمائید.

اتصال تخلیه ماشین ظرفشویی را در سینک ظرفشویی رسیدگی فرمائید.
شیلنگ تخلیه را تحقیق نمائید.
در ظرفشویی که ماشین ظرفشویی به آن متصل میباشد آب را روان فرمائید.
فاضلاب ، غربال و مخزن را در وان منزه فرمایید.

بازدید : 8
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 16:14


التفات حفظ از ماشین ظرفشویی
با وجود اینکه ماشین های ظرفشویی دستگاه هایی رده و مستحکم میباشند، ولی نیاز به حفظ و نگهداری دارا هستند. مراقبت صحیح ماشین ظرفشویی میتواند تا حد متعددی فعالیت جرم گیری را سهل خیس نماید. براین اساس خوب میباشد پیش از قراردادن ظروف در ماشین، آنان را تماماً پاک کرده تا ذراتی مانند استخوان، هستۀ زیتون، باقیماندۀ غذاهایی مانند برنج یا این که سبزی وارد محفظۀ غربال نشوند، زیرا حتی می‌توانند سبب ساز شکستن و یا این که جراحت دیدن ظروف در حین تعمیر ظرفشویی در مشهد شستشو شوند.

در اینجا می بایست برای اینکه تلاش ماشین ظرفشویی مانند روز نخستین بماند، یک‌سری نکته را رعایت کنیم:

دراین مورد درجۀ آب از التفات بالایی برخوردار‌است. مدام حواستان به درجۀ آب باشد. عملکرد فرمایید تا ماشین ظرفشویی مدام با آب گرم شغل نماید تا هم سبب ساز تمیزی ظروف و از در بین رفتن چربی های روی آن‌ها بشود و هم برای تمیزی و جرم گیری ماشین آب گرم مطلوب خیس میباشد.

نکتۀ اساسی دیگر جاری ساختن جرم‌گیری و به تعویق نینداختن آن میباشد. در‌حالتی که شما در زمان روز بیشتر از یک‌توشه از ماشین ظرفشویی استعمال می‌کنید، بایستی بگوییم که جرم‌گیری ماهیانه برای ماشین ظرفشویی شما ضروری میباشد و مسلماً می بایست ماهی یک‌توشه این فعالیت را اجرا دهید.

پیش از استارت و به کار گیری از ماشین ظرفشویی، آحاد نکات دفترچۀ راهنما را با تمرکز بخوانید تا با مجموع مورد ها و آپشن های مو جود در دستگاه خویش آشنا گردیده و از آن باخبر باشید. این شغل به شما یاری می نماید تا در وضعیت های متعدد مانند زیاد یا این که معدود بودن ظروف، بدانید از چه آیتم هایی استعمال نمائید. بدین شکل استهلاک دستگاه شما کمتر گردیده و برهه زمانی فرصت بیشتری را تندرست می‌ماند.
طریق ریختن نمک در ماشین ظرفشویی
فهمیدن کیفیت ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بسیار اصلی میباشد، به دلیل آن که از عنایت بالایی برخوردار‌است و استعمال با صرفه از نمک عمرمفید دستگاه را ارتقا می‌دهد. وظیفه نمک ظرفشویی در دست گرفتن کردن رنج آب میباشد و در مناطقی که مشقت آب زیاد میباشد نمک بیشتری استعمال میشود. دقت داشته باشید که از برندهای مشهور و قابل متکی بودن نمک ماشین ظرفشویی تان را تهیه و تنظیم فرمایید . چنانچه که مشاهده نمودید ظرفهای شما کدر گردیده بایستی از نمک ظرفشویی مطلوب با جايگاه مشقت آب ناحیه خویش به کار گیری نمائید. شما با جاری ساختن این فعالیت خیر صرفا از ساخت‌و‌ساز خط و خش روی پیاله های خویش دوری می‌نمایید، بلکه منجر قدمت وقت گیر دستگاه نیز شود.
چرا در ماشین ظرفشویی نمک می ریزند؟
در همگی ماشین های ظرفشویی وسیله‌ای به نام رزین وجود دارااست.
وظیفه رزین گرفتگی مشقت آب برای سهل و آسان خیس شدن مراحل شستشو است.
این وسیله همواره احتیاج به شستشو دارااست تا تمیز خواهد شد .
کاری که نمک جاری ساختن میدهد در واقع شستشو و پاک کردن رزین میباشد ، که در ۵ دقیقه پایان عمل کردن ماشین رزین را میشورد و برای شستشوی آجل مهیا می نماید .
دقت داشته باشید که ماشین ظرفشویی از مهم ترین اثاثیه خانه میباشد که نیاز به محافظت و داده ها راجع به کیفیت استعمال از آن داراست .
کاربرد نمک در ماشین ظرفشویی
شما می بایست از طریق هایی که قابلیت و امکان به کار گیری از دستگاه ماشین ظرفشویی را بالا می‌برد ، و همینطور منجر ارتقاء چگونگی استعمال از این دستگاه میگردد، به کار گیری نمایید. یکی این امور استعمال از نمک ظرفشویی میباشد. کاربرد نمک در ظرفشویی مشمول مفاد تحت میشود:
استعمال از نمک ماشین ظرفشویی ضروری میباشد، چرا‌که با قابل انعطاف کردن آبهای دشوار از عده شدن رسوب بر روی ظروف دوری می کند .
نمک با قابل انعطاف کردن آب دشوار، منجر تمیز شدن لکه ها از روی کاسه می گردد و از صدمات ناشی از آب مشقت بار به بقیه ظروف دوری می کند.
دقت داشته باشید که به کارگیری از نمک هایی که دارنده ناخالصی هایی مانند آهن و کربنات میباشد ، شدیداً پرهیز فرمائید. به این دلیل که این دستور قادر است معیار قابل انعطاف شدن آب را ذیل بیاورد و در فیض سبب ساز وصال زخم به کاسه خواهد شد.

بازدید : 8
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 زمان : 11:15


منزه نمودن بدنه داخلی دستگاه
ساختار داخلی ماشین ظرفشویی به طوری پیاده سازی گردیده است که همواره در معرض آلودگی جای‌دارد. همین خصوصیت سبب می توان به مرور فرصت لایه هایی از چربی و کثیفی روی بدنه دستگاه ساخت‌و‌ساز می‌گردد. یک کدام از انگیزه های بوی بد ماشین ظرفشویی همین تعمیر ظرفشویی در مشهد آیتم میباشد.

ممکن میباشد بوی نامطبوع دستگاه ناشی از چرک آلود شدن ماشین ظرفشویی باشد. در اینگونه مواردی از حوله یا این که برس و آب گرم صابون خانگی برای نظافت کردن باطن دستگاه به کار گیری فرمائید.

شستن سبدهای ظرفشویی
سبدهای ماشین ظرفشویی تماس بدون واسطه با ظروف دارا هستند. به این ترتیب در شکل چسبیدن مواد غذایی به آن‌ها ، بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی استشمام می شود.

بدین ترتیب همگی سبدها را بیرون نموده و با به کار گیری از مواد شستشو و تمیز کننده چند‌منظوره شست‌وشو دهید. مواظب باشید که بدنه سبدها مبتلا زنگ زدگی نشده باشند. جهت رفع بوی بد ماشین ظرفشویی پاک نمودن این نصیب را با تمرکز اعمال دهید. پس از اجرا کارتان متوجه خواهید شد که بوی بد از در بین خواهد رفت.
سبد های ظرفشویی همواره در تماس بی واسطه با ظروفی میباشند که برای شستن قرار داده اید. بدین ترتیب در شرایطی‌که خوراک به آن بچسبد سبب ساخت و ساز بوی بد در ماشین ظرفشویی می‌گردد. برای برطرف نمودن نقص‌ ، سبد را از دستگاه بیرون فرمایید و آنگاه آن را با به کار گیری از مواد شستشو و منزه کننده بخوبی بشویید. پاک نمودن این نصیب را با تمرکز اجرا دهید و مطلقا اعتنا داشته باشد که سبد ها مبتلا زنگ زدگی نشده باشند.
به کار گیری از سرکه برای پاک نمودن ظرفشویی
سرکه میتواند برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی یاری‌کننده باشد. به مراد این شغل یک فنجان سرکه سپید ترکیب را در حلقه بالا از ماشین ظرفشویی قرار دهید. با وجود اینکه سرکه از بوی بدی بهره مند است ولی اسید سرکه از قدرتمند ترین کارداران رفع بوی بد میباشد.

قبل از اینکه از این شیوه برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی به کارگیری نمائید، از خالی بودن ماشین ظرفشویی یقین نتیجه ها نمائید و بعد آغاز به پاک نمودن ماشین ظرفشویی فرمائید. آن‌گاه ماشین ظرفشویی را برای یک چرخه بی نقص انجام فرمایید. بنابراین سرکه در سرتاسر باطن ماشین ظرفشویی جریان پیدا می‌نماید. اسیدهای سرکه سبب ساز تخریب هرگونه آلودگی که باعث به بوی بد در درون ماشین ظرفشویی شما میشود، می شود.

سرکه شایسته ترین مورد برای از میان بردن بوی بد است. کافیست یک لیوان خرد سرکه سیب را در بخش رینگ بالای دستگاه قرار دهید. اسید استیک سرکه یک استدلال بسیار حاذق برای از در بین بردن بوی بد میباشد.

قبل از آنکه از سرکه به کارگیری نمائید مطمئن باشید که دستگاه خالیست و آن‌گاه از سرکه استعمال فرمایید و دستگاه را پر‌نور فرمائید تا یک چرخه بدون نقص بچرخد. با اینکار سرکه باطن ظرفشویی پخش میشود و اسید استیک جان دار در آن کثیفی هایی که باعث می گردد دستگاه بوی بد بدهد را از در میان میبرد.

پاک نمودن و جرم گیری بازوهای آبپاش
از سایر دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی بسته شدن بازوی آبپاش با ذرات مواد غذایی میباشد. در اینگونه حالتی بازوی آبپاش را گشوده نمائید و با اسکاچ و ماده شوینده شستشو دهید. در نصیب زیرین بازوی آبپاش نیز دستگیره جای دارد که بایستی همه مواد غذایی جامانده در آن را پاک نمائید. در اینجا می‌توانید با یک شیء منزه مانند ضمن دندان، حفره‌های بازوی آبپاش را پاک فرمائید. آن گاه با فشار آب را از آن عبور دهید تا از مسدود نبودن این بازو اعتقادوباور نتیجه ها نمائید.
انسداد و گرفتگی بازوی آبپاش بوسیله مواد غذایی نیز می‌تواند سبب ساز ساخت و ساز بوی بد در ماشین ظرفشویی گردد. درین مواقع بازوی آبپاش را بیرون نموده و با مواد شستشو بخوبی منزه فرمائید. مایحتاج میباشد مواد غذایی که در بخش دستگیره ی پایین بازوی آبپاش گردآوری شد‌ه‌است را پاک فرمائید. با به کارگیری از ضمن دندان یا این که وسایل شبیه می‌توانید مسیر حفره های بازوی آبپاش را گشوده فرمائید.آن گاه با آب را با فشار روی آن بگیرید تا انسداد آن برطرف خواهد شد.

بازدید : 9
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 11:18


دمای زیر آب
هنگام روبرو شدن با لکه های سپید روی ظروف بعد از خارج آوردن آن‌ها از ماشین ظرفشویی، ضمن رسیدگی ترازو مشقت آب و یا این که شوری و همینطور ماده های شوینده خویش؛ فراموش نکنید که واحد سنجش دمای آب را نیز پژوهش فرمائید و از اینکه دمای آب شما به اندازه کافی بالا میباشد اعتقاد و باور نتایج تعمیر ظرفشویی در مشهد نمائید.
بدیهی میباشد که آب داغ خیلی شل خیس و سریع خیس از آب سردرد ظروف را پاک می نمایند.
در شرایطی‌که مدتی باشد که از آب گرم به کارگیری نکرده‌اید، قابلیت داراست که صرفا آب سرد در لوله‌ ها جریان داشته باشد. از آنجایی که ماشین‌ظرفشویی از مقدار بسیار یه خرده آب جهت چرخه شستشوی ظروف و آن گاه مقدار یه خرده آب دیگر برای آبکشی به کار گیری می‌نماید، قابلیت و امکان دارااست که آب هیچ زمان به دمای کافی برای نظافت کردن و شستشوی درست ظروف نرسد. بدین ترتیب همواره از گرم بودن آب و دمای بالای آب اعتقاد نتیجه ها نمائید. شما میتوانید آب داغ را در سینک آشپزخانه گشوده نمایید تا آب پاره ای داغ گردد و مطمئن گردید، آبی‌رنگ که به ماشین ظرفشویی میرسد، از دمای کافی برای پاک نمودن ظروف برخوردار‌است.

چینش غلط و قراردادن تعداد بیشتراز حد ظروف
قرار دادن بیش تر از حد ظروف در ماشین ظرفشویی سبب می گردد که دستگاه به مواد شستشو بیشتری جهت شستشوی ظروف در دستگاه نیاز داشته باشد و اضافه کردن مواد شستشو مازاد در‌حالتی که این مواد شستشو کاملا حل نشوند، می توانند سبب ساخت لکه هایی روی ظروف کردند.
دکوراسیون نادرسته ظرفها در ماشین ظرفشویی منجر می‌گردد تا آب از تماس بدون واسطه با همه سطح های گمراه شود.

دقت داشته باشید که در صورتی‌که قابلمه و تابه های بزرگتر از حد معمول دارید که بایستی شسته شوند، میتوانید آنها‌را به طور مستقل در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا کارایی دستگاه بهبود یابد.

رفع ساخت لکه آب روی ظروف در ماشین ظرفشویی
در شرایطی‌که آب مصرفی شما مشقت بار هست، همانگونه که گفته شد می توانید از شوینده های منحصر به فرد برای شست و شوی ظروف در آب دشوار به کار گیری نمائید.

سرکه سپید بی آلایش یک کدام از موادی است که در هر آشپزخانه ای یافت میشود. این ماده اقتدار جنگ با آب مشقت بار را دارااست. سرکه سپید دارنده اسید ملایم میباشد و میتوان از آن برای رویا رویی با آب دشوار به کار گرفت. خوشبختانه به کارگیری از این ماده جهت از در بین بردن لک روی ظروف در ماشین ظرفشویی و رویا رویی با مشقت آب، ضرری ندارد.
جهت این عمل یک ظرف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را آکنده‌از سرکه فرمایید و آن را در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. آن گاه ماشین ظرفشویی را پر‌نور فرمایید. بعد از اتمام پروسه شستشو با به کار گیری از سرکه سپید، ظروف را فارغ از لک مشاهده خواهید کرد.

دقت داشته باشید از آنجایی که سرکه یک اسید میباشد، هیچ زمان از آن در محیط یاری آبکشی ماشین ظرفشویی به کارگیری نکنید، چراکه اعمال این عمل قادر است به اجزای پلاستیکی باطن دستگاه جراحت برساند.

در صورتیکه این واقعه بیفتد اشتباهات بسیار دور از شوخی تری برای دستگاه ماشین لباسشویی تولید خواهد شد. چاره دیگر استعمال از قابل انعطاف کننده آب میباشد. قابل انعطاف کننده های آب، مواد معدنی مو جود در آب طاقت فرسا را با فرایندی به اسم تبادل یونی از فی مابین میبرند.

دقت داشته باشید که بیشتراز گنجایش دستگاه، ظروف را باطن آن قرار ندهید. چینش ظروف در دستگاه بسیار اصلی میباشد به این ترتیب از دقت به‌این نکته غافل نشوید.

نکته: در صورتی ظروف شما از مال نقره باشد، قابلیت و امکان دارااست که وجود گوگرد در آب منجر ساخت و ساز لک روی ظروف از این متاع گردد. حتی مقدار پاره ای گوگرد در آب می تواند در تماس با ظروف نقره برخورد نماد دهد. وقتی که گوگرد با نقره تماس پیدا نماید می تواند سولفید نقره ساخت‌و‌ساز کند که‌این ماده ظواهر نقره ای ظروف را تیره و تار می نماید و لکه های سیاه روی ظروف به معنای ته نشین شدن گوگرد میباشد.

کم آب کردن ظروف از محصول نقره، فورا پس از شست و شو شایسته ترین رویه برای پرهیز از ساخت و ساز لکه آب روی ظروف است. همینطور شما میتوانید از سیستم های تصفیه آب به کارگیری فرمایید. این سیستم‌ها گوگرد جانور در آب را پیش از وصال آب به ماشین ظرفشویی بیرون می نماید.

بازدید : 7
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 زمان : 13:06


راه‌حل هایی برای ارتقا ارتفاع قدمت ماشین ظرفشویی
عامل وجود ماشین ظرفشویی شما صرفه جویی در وقت و همت شما برای منزه نگه داشتن ظروف، کارد و چنگال و ظروف آشپزی میباشد، البته به نگهداری هایی نیاز داراست تا آن را در شایسته ترین موقعیت نگه داراست. پیرو قصد داریم راهکارهایی برای ارتقا ارتفاع قدمت ماشین ظرفشویی تعمیر ظرفشویی در مشهد ارائه دهیم.

نظافت کردن غربال ماشین لباسشویی
نظافت کردن غربال یک دستور ضروری میباشد (به خصوص در حالتی که متوجه گردید ظروف پاک خارج نمی آیند). برای شستن غربال با دست کافیست یکسری مرحله معمولی را دنبال فرمائید. قابل ذکر میباشد که ماشین‌ های ظرفشویی مقداری مختلف می‌باشند (شما مدام می توانید آیین نامه‌ های تولید کننده را تحقیق نمایید)، ولی این شیوه نامه‌ های نخستین برای اکثر سبک‌ ها پاسخ می دهد. این امر العمل ها عبارت اند از:

در صدر بایستی غربال را در بیاورید. برای دسترسی به غربال ماشین ظرفشویی، قفسه ظروف پایینی خویش را بردارید تا بخش پایینی ماشین ظرفشویی شما نمایان گردد. غربال را می قدرت در کناره پشتی وان ماشین ظرفشویی یا این که محیط مبنا بازوی اسپری پایینی یافت.
اکثری از غربال های ماشین ظرفشویی از دو نصیب درست شده اند: تیم غربال بالایی و پایینی. غربال بالایی را به اندازه یک سوم در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بیرون فرمایید.
در‌این مرحله غربال پایینی را به آرامی بلند کرده و به سمت جلو بکشید تا آن را بردارید.
روی غربال ماشین ظرفشویی خویش آب بریزید تا بیشتر کثیفی ها تمیز خواهد شد.
ممکن میباشد مایحتاج باشد از یک برس قابل انعطاف و صابون خانگی ظرفشویی بر روی رسوبات کلسیم و بقیه مواد زائد که به مشقت قابل حذف میباشند به کار گیری نمائید. برای پاک کردن غربال از برس سیمی، پد نظافت کردن یا این که هر چیز خشن به کار گیری نکنید چون این مواد می‌توانند به غربال زخم برسانند.
غربال پایینی را به زیر ماشین ظرفشویی برگردانید و آن را به صحت پایین زبانه ها قرار دهید تا غربال بالایی با دهانه گرد در کف هم جهت گردد.
غربال بالایی را در دهانه بالای غربال پایینی قرار دهید.
غربال را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تاوقتی‌که حس فرمائید در مکان خویش مستقر میباشد. درصورتی که غربال شما همچنان آزادانه بچرخد، به صحت در مکان خویش قرار نگرفته میباشد. آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا وقتیکه قفل گردد.
فارغ از یقین از قفل بودن غربال ماشین ظرفشویی خویش را پر‌نور نکنید. هر دو تیم غربال بالا و ذیل را تحقیق فرمایید. شل و ول بودن غربال قادر است به ماشین ظرفشویی شما جراحت برساند.
به خاطر داشته باشید که چنانچه غربال بالایی همچنان در جهت عقربه های ساعت بچرخد، به صورت ایمن قفل نشده میباشد. ما یحتاج وجود ندارد مکان نما روی غربال بالایی تماماً با پیکان غربال پایینی منطبق داشته باشد. تا وقتیکه غربال قفل باشد، ماشین ظرفشویی شما می‌تواند به خیر فعالیت نماید.
قابل ذکر میباشد که در شرایطی که متوجه شدید که غربال ماشین ظرفشویی شما مصدوم یا این که فرسوده شد‌ه‌است، به طبع آن را بلافاصله ردوبدل نمائید.
به کارگیری از رسوب زدا
به گذر زمان فرصت، مواد معدنی آب می‌ توانند توده شوند و مشکلاتی را برای ماشین ظرفشویی شما تولید نمایند. سفارش می شود که از قرص های منزه کننده ماشین ظرفشویی استعمال فرمایید تا رسوب آهک و تجمع مواد معدنی را تمیز فرمایید. برای استعمال از رسوب زدا می‌توانید روند ذیل را طی نمایید:
نرم افزار شست و شو با دمای 60 سکو را گزینش کنید.قدم دوم – از خالی بودن ماشین ظرفشویی باور نتایج نمایید و از ماده شوینده به کارگیری نکنید.
بعد از سپری شد 30 دقیقه در را گشوده فرمائید.
یک ماده رسوب زدا را در بخش ذیل پخش نمایید.
همین اپ را تکرار فرمائید.
نوشته ی علمی طریق رسوب زدایی ماشین ظرفشویی صفر تا صد رسوب زدایی این دستگاه را بصورت گام به گام توضیح داده میباشد.

اعتقادوباور از گرم بودن آب دریافتی ماشین ظرفشویی
سفارش میشود که آب ورودی به ماشین ظرفشویی شما داغ باشد (120 رتبه فارنهایت). چرا‌که چنانچه که آب تحویلی به ماشین ظرفشویی سرد باشد، دستگاه چهت نیل و محافظت دمای مناسب مقطع بیشتری فعالیت می نماید.

بازدید : 7
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 زمان : 10:09


فساد رله شروع موتور
سیگنال شروع به موتور به وسیله رله شروع موتور اجرا میگردد و چیزی میباشد که به موتور ماشین ظرفشویی میگوید که عمل نماید. درصورتی که رله وخیم باشد و فعالیت نکند، ماشین ظرفشویی سیگنال های مایحتاج جهت ادامه شستشو را اخذ تعمیر ظرفشویی در مشهد نخواهد کرد.

موتور ماشین ظرفشویی و فساد آن
گردش آب درون ماشین ظرفشویی را موتور دستگاه جاری ساختن میدهد که در‌حالتی که موتور عمل خویش را به صحت اجرا ندهد یا این که کلا پر‌نور نشود، ظروف نیز پاک نخواهند شد.

فساد پیروزی ماشین ظرفشویی
به عبارتی طوری که گفته شد موفقیت ماشین ظرفشویی در پشت در اختیار گرفتن پنل جای‌دارد که می اقتدار با آزمایشی بی آلایش متوجه شد که در اختیار گرفتن پنل خلل داراست یا این که میتواند از پیروزی نیز باشد.
با فشردن دکمه های روی در اختیار گرفتن پنل می قدرت وجود ایراد در پیروزی یا این که دکمه ها و در دست گرفتن پنل را بررسی کرد. این چنین که در‌صورتی‌که بعضی از آن‌ها عمل می نمایند و تنی چند از آنان عمل نمیکنند، احتمالا بدین معنا میباشد که خلل در در دست گرفتن پنل وجود داراست.

در غیر این شکل، در‌صورتی‌که هیچ یک از دکمه ها عمل نکرد، به احتمال زیاد خلل از مکان دیگر و موفقیت نیز می‌تواند باشد که ادله پر‌نور نشدن موفقیت ظرفشویی نیز فساد آن میباشد.

دیگر مشکلاتی که می اقتدار پیش از تردید درباره ی فساد پیروزی و با آنالیز آنها نقص‌ را تحقیق کرد کثیفی کنتاکت ها میباشد.

یک کدام از بی آلایش ترین ایرادات، آلوده شدن کنتاکت های پیروزی در دست گرفتن میباشد که به راحتی می قدرت پس از تمیزی یا این که جایگزین کردن آن‌ها ایراد را به راحتی حل کرد. پیروزی کنترلی در ماشین ظرفشویی از روش این کابل ها اتصالات را با بقیه اجزای ماشین ظرفشویی برقرار می نماید که در شکل آلوده بودن میتواند از کوشش درست قطعات متصل به ماشین ظرفشویی دوری نماید.

علائم اشتباهات موفقیت در اختیار گرفتن ماشین ظرفشویی و دلایل پر‌نور نشدن آن
بعضا از علائم ایرادات پیروزی در اختیار گرفتن ماشین ظرفشویی که آرم فساد آن میباشد عبارتند از:

زمانی دکمه شروع را جهت استارت به شستن کاسه ها فشار می ‌دهید.
اپ ‌شستشو آغاز نمی‌ گردد.
نرم افزار ‌شستشو با ژرف اندیشی آغاز می ‌گردد.
کلا ماشین ظرفشویی در بعضا از اپلیکیشن های ‌شستشو شغل می ‌نماید.
کدهای اشتباه یا این که لامپ های چشمک زن با اعتنا به نوع و مارک ماشین ظرفشویی ظواهر میشوند.
کلا ماشین ظرفشویی شغل نمی نماید.
با هر توشه اجرای نرم‌افزار ها ماشین ظرفشویی ایرادات مختلفی داراست.
آبگیری ماشین ظرفشویی صحیح جاری ساختن نخواهد شد.
زمان سنج وظیفه خویش را به نیکی ایفا نخواهد اعطا کرد.
بی سروصدا شدن و اجرای ناقص اپ شستشو ماشین ظرفشویی
تخلیه نشدن آب شستشوی ظرفشویی
داغ نشدن آب جهت شستشوی ظروف
تخلیه نکردن آب بعد از شستشو
در شکل نیم سوز شدن قطعات گوناگون پیروزی، مثل خازن و پیروزی، قابلیت و امکان پر‌نور آن وجود داراست که به احتمال زیاد با اجرای ناقص اپ های شستشو همدم خواهد بود.

همینطور این قابلیت نیز وجود دارااست که در حالی که قطعه ها نیم سوز گردیده اند، کلا ماشین عمل نکند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 56
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 371
  • بازدید سال : 1411
  • بازدید کلی : 2148
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی